• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85154
+
-

بازدید ۱۰ هزار نفر  از حافظیه در یک روز

خبرخوان
بازدید ۱۰ هزار نفر  از حافظیه در یک روز

سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: در یادروز حافظ ۱۰ هزار نفر از مجموعه فرهنگی- تاریخی حافظیه بازدید کردند. 

به گزارش مهر، «همت محمدی» اظهار کرد: بر اساس آمار فروش بلیت، همزمان با ۲۰ مهرماه، یادروز حافظ شیرازی، ۱۰ هزار علاقه‌مند این شاعر بلندآوازه بازدید کردند که از این تعداد ۷۸۵ نفرعلاقه‌مند خارجی بوده است.

 او ادامه داد: همچنین در بعد از ظهر ۲۰ مهر، مراسم شب شعر با حضور جمعی از حافظ‌پژوهان، ادبا، شعرا و اساتید دانشگاه در آرامگاه حافظ توسط انجمن دوستداران حافظ و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد که با استقبال گسترده بازدیدکنندگان همراه بود.

محمدی اضافه کرد: در این مراسم، کودکان و نوجوان نیز به طور متناوب غزل‌های خواجه اهل راز را برای حضار خواندند. از دیوان حافظ به خط میرزا محمود ادیب مصطفوی که به‌تازگی از سوی انتشارات ادیب مصطفوی چاپ شده و یک تابلو نفیس از آرامگاه حافظ اهدایی از سوی یک هنرمند خراسانی نیز رونمایی شد.

همزمان با برگزاری این مراسم، کارگاه زنده تولیدات ۲۰ هنرمند و پیش‌کسوت صنایع دستی در رشته‌های خاتم، گره‌چینی، منبت، جوک‌کاری، کاشی هفت‌رنگ برگزار شد و ۲۵ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر شیراز نیز با برگزاری ورک‌شاپ هنری (تایپوگرافی) اقدام به خلق آثار هنری کردند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید